דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תשיג נשים, והרבה 

מאת    [ 18/03/2010 ]

מילים במאמר: 750   [ נצפה 2673 פעמים ]

 

איך תשיג נשים, והרבה

נשים מעורבות בלמעלה מ-90% מהחלטות הרכישה! איך יוצרים פרסום אפקטיבי על ידי כתיבה שיווקית ממוקדת, שתבטיח שאתה לא מפספס את קהל היעד העיקרי שלך?
אנחנו אוהבות להרגיש ולראות שמשקיעים בנו מחשבה. תחכום, מקוריות ומעוף הן דרך טובה לזכות בתשומת ליבנו, בין אם פונים אלינו באמצעות כתיבה שיווקית ובין אם מדובר בסצנה בפאב (את באה לפה הרבה? לא, זאת הפעם הראשונה - והפעם השמינית שאני שומעת את המשפט הזה הערב!). בפרסומת לניתוח אף עבור רשת מרפאות לטיפולים אסתטיים,במקום לספר על בחורה שניתחה את האף כדי למצוא חן בעיני בן הזוג שלה,  חיברתי מודעה שכותרה "החבר שלי לא אהב את האף שלי, אז החלפתי את שניהם". מאחורי ההומור והקריצה, יש כאן קופירייטינג מפרגן, מחמיא, שממנף את הכוח והעוצמה הנשית ונותן ביטוי ליוזמה, עצמאות וחופש בחירה.
גברים הם גברים (עמכם הסליחה יקרים). נשים הן, בואו נראה, בנות, אמהות, מפרנסות, בנות זוג, מורות פרטיות לילדים בין שתיים לארבע (או בין שבע לשמונה) ופסיכולוגיות לחברות הטובות בעיתות מצוקה. כתיבה שיווקית או קופירייטינג ממוקד לנשים צריכים לקחת בחשבון שמדובר באוכלוסייה מגוונת עם משתנים של גיל, סגנון חיים, צרכים ורצונות. חשוב להבין את המורכבות הזו וליצור מסר שיווקי עם פנייה מדויקת, לא חד ממדית או שטוחה. פרסומת לאבקת כביסה צריכה להיות מספיק חכמה ורגישה, כדי לתפוס  גם עקרת בית בת שישים מנתניה וגם מהנדסת תוכנה יאפית מהרצלייה פיתוח. והכי טוב, ליצור פנייה ממוקדת לקהלים שונים.
זמן הוא המצרך היקר ביותר שלנו. אנחנו אוהבות לתקתק דברים (כאילו שיש לנו ברירה) ובעיקר את המטלות המעיקות של חיי היומיום. כתיבה שיווקית או קופירייטינג למוצר שנועד להקל על חיינו, לקצר או לפשט עבורנו תהליכים - יספרו על כך מיד בכותרת, ישר ולעניין. במזון קפוא למשל, מסר שיווקי כמו "בשבילו זה השניצל הכי טעים בעולם, בשבילך זה שתי דקות" יעשה את העבודה בשתי החזיתות.
אנחנו אוהבות לעשות שימוש בניסיון של אחרות. נשים מייחסות חשיבות רבה להמלצות, ביקורת, שיפוט והארות של חברות ומכרות. אנחנו אוהבות לספר, לשתף, להמליץ. פרסום העושה שימוש בטסטימוניאל  (עדות של צורך או משתמש) עובד בדיוק על המוטיבים האלה. לכן, אם המוצר או השירות מתאימים לכך, כדאי לשקול קופירייטינג או כתיבה שיווקית המבוססת על חוויה אישית (גם אם פיקטיבית), עם תמונה ושם של הדמות המופיעה בה. לפרסומת כזו, אם היא עשויה כהלכה, יש כוח שיווקי רב. היא ה"תחליף" לעצה של חברה טובה.
אנחנו רגישות. רגישות גם לאובר-נחמדות. בבקשה להימנע מהדגשת יתר של ה"נשיות" שלנו. כתיבה שיווקית לנשים צריכה להיזהר מסממנים של חנפנות. יש לנו רדאר משוכלל שקולט ופוסל שימוש לא מבוקר, לא קוהרנטי ולא רלוונטי בעולם המושגים של יופי, אסתטיקה, רכות, חושניות ושאר סטיגמות נשיות.
הלו, אנחנו לא היחידות כאן שקונות גלידה דאייט! זהירות ממיקוד יתר. גם אם מחקרים מראים שקרקרים דלי שומן חביבים בעיקר על נשים (או על גברים שחובבים נשים עם גזרה צרה) כדאי לנסח כתיבה שיווקית לא מגדרית. פנייה ממוקדת לנשים במוצרים מסוג זה (שימוש בלשון נקבה, הצגת אישה בתמונה) עלולה להעליב וליצור אנטגוניזם למוצר.
"הקרם שיוריד עשרים שנה מגילך"? נו באמת. כתיבה שיווקית מקצועית היא קודם כל אמינה. גם להגזים צריך לדעת. כותרות מפוצצות בהבטחות מרחיקות  לכת מתפרשות כפיקציה. כדי לשכנע ולהניע לפעולה חייבים לנסח מסר שיווקי ריאלי, אמין, שלא יוצר דיסוננס, שמתיישב עם ההיגיון. אגב, גם לנשים יש כזה.
אנחנו תמיד חייבות לדעת למה. נשים הן עם השאלות. חייבות לדעת כמה, למה, איך  ומאיזה כיוון. אם יש לך אישה או בת אתה מבין על מה אני מדברת. אנחנו פשוט... עמוקות. כתיבה שיווקית לנשים יודעת להעמיק. כשצריך. לדבר בפירוט, לתת דוגמאות, להסביר, לשכנע. אותו קרם שדיברנו עליו קודם - ילך טוב עם פרסום נתונים שמפרטים באילו תהליכים פותח, באילו מעבדות נוסה, מה אחוזי ההצלחה. גם שניצל קפוא יישלף מהר ובחדווה מהמקפיא לאחר שהשתכנענו ע"י כתיבה שיווקית שמתארת בפרוטרוט את יתרונותיו התזונתיים.
הקופירייטר שלך מוריד שיער מהרגליים? במוצרים בעלי אוריינטציה נשית מובהקת או אופי אינטימי, מומלץ בחום להעדיף קופירייטרית מהזן הנשי, כדי ליצור קופירייטינג אותנטי ואמין. מטבע הדברים, לגבר קשה להתחבר בכל נימי נפשו  לסיטואציה של הסרת שיער מהרגליים (או מכל איבר אחר) ומסובך לו להבין מה אנחנו מחפשות בטמפון טוב...
חשבת פעם כמה נשים אתה מאבד כל יום? נשים מהוות כוח קנייה משמעותי גם בתחומים הנתפסים "גבריים" כמו מוצרי אלקטרוניקה או מכוניות. מוצרים רבים מאבדים את הקהל הנשי רק כתוצאה מתכנון לא נכון של האסטרטגיה השיווקית. שווה להקצות נפח מתקציב הפרסום לפנייה ממוקדת לקהל הנשי, ולייצר כתיבה שיווקית שתיתן מענה ושיקוף לציפיות ולצרכים הייחודיים של הקהל הנשי ממוצרים אלה. ואם כבר הזכרנו פרסומות (צפויות) למכוניות, שמישהו כבר יוריד את הבלונדינית מהמכסה מנוע.

סיגל (פלד) דריאל, מכשפה של מילים. רעיונאית, בעלת ותק רב בכתיבה שיווקית. כותבת גם ספרי ילדים, וגם שירים (לילדים גדולים). מאמינה בכוחן של המילים להשפיע, לשנות, לעצב מציאות, לקרב לבבות, לעורר מחשבה, לעשות מעשה. http://www.sigald.co.il dariel1@netvision.net.il 050-9426540




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב